מדריך 5 השלבים - לעיצוב חתונה בלתי נשכחת

06/03/2015 | מאת: מערכת הבלוג

אז סגרתם גן אירועים, בחרתם קייטרינג, צלם ותקליטן, התארגנתם על שמלת כלה, חליפת חתן ואפילו עוגה, אבל מה לגבי עיצוב החתונה? 

אם אתם מחפשים רעיון שיהפוך את החתונה שלכם למקורית ובלתי נשכחת, כדאי שתתחילו לתכנן את הקונספט הרצוי לכם בכך שתשאלו את עצמכם: "איך היינו רוצים שיזכרו את החתונה שלנו?". התשובה לכך, זוגות יקרים, היא: עיצוב נכון. כדי לפשט את הדברים פירטנו חמישה מרכיבים שיש לחשוב עליהם בתכנון החתונה. ולפני הכל זכרו, כי השמיים הם הגבול בתחום העיצוב!

1. הגדרת הקונספט- כשאתם חושבים על רעיון שיהווה קו מנחה של החתונה שלכם, העלו את הנושאים שאתם הכי מתחברים אליהם. אולי אתם רוצים להתרפק על מקומות אהובים עליכם: ים, כפר, עיר, או על ארץ שטיילתם בה יחד, או שיש לכם זיקה מיוחדת לחג , אולי אווירה מיוחדת כגון שוק או קרקס אשר מלהיבה אתכם במיוחד. גם חיבה לצורות גיאומטריות וצבעים עשויה להיות תשתית מצויינת לבניית קונספט. ככל שתקדימו לחשוב על קו רעיוני, כך יהיה אפשר להרחיב ולהוסיף פרטים שישתלבו עם הרעיון ויעצבו חתונה מושלמת עם האופי שרציתם. אוקיי, אז רעיון-יש. מה הדבר הבא?

2. בחירת פריטים עיצוביים שישתלבו באירוע שלכם ברוח הקונספט שבחרתם. כמעט כל מרכיב באירוע ניתן לקשר לקונספט המרכזי, ובשלב זה אף רצוי לתת לדמיונכם להתפרע! ניקח לדוגמא את הרעיון של חתונת שבועות:

עיצוב חתונה0001

כעת אחרי שחשבנו על הפרטים הנלווים לקונספט, נוכל לעבור לשלב הבא.

3. תכנון האווירה במסגרת הקונספט- דמיינו שאתם מגיעים לחתונה וכבר בכניסה לאירוע נתקלים ברמזים ראשונים של הרעיון המרכזי, ההולך ומתפתח ככל שאתם מתקדמים פנימה. דמיינו גם את ההנאה של הגילוי הצומח מכל פינה עד להשלמת תמונת הקונספט המלא. בזכות האווירה שבחרתם ועיצבתם תייצרו קסם של ממש באוויר. כעת ניקח את הפריטים העיצוביים שפירטנו ונתכנן כיצד אילו באים לידי ביטוי בכל מיני פינות שיסמלו את אווירת הקונספט.

הנה דוגמא לכמה קסם יש באוויר בזכות האווירה:

עיצוב חתונה0002
צילום: דניאל ישר | עיצוב: ידו ואילונה

ואלו כמה דוגמאות לפריטי אווירה באירוע שהקונספט שלו "שבועות"

עיצוב חתונה0004
צילום: מור אלנקווה | עיצוב: זמל עיצובים

עיצוב חתונה0005
צילום: מור אלנקווה

עיצוב חתונה0017
צילום: מור אלנקווה

עיצוב חתונה0006

צילום: מור אלנקווה

עיצוב חתונה0003
צילום: מור אלנקווה

4. פלטת צבעים- לאחר שהחלטנו על הקונספט והאווירה, מומלץ מאוד לחשוב על פלטת הצבעים אשר תלווה את העיצוב. כשבוחרים צבעים כדאי להתחשב באופיו של המקום בו האירוע מתקיים, לקחת בחשבון את שעת האירוע (האם זהו אירוע צהריים או ערב) וכמובן: לבדוק כיצד כל אלו משתלבים עם הקונפסט והאוירה שכבר תיכננו מראש. 

ההחלטה על הצבעים תעזור לנו ליצור אירוע אחיד ותקל עלינו בעת קבלת החלטות בבחירות חשובות כגון: צבעי הפרחים, המפות, הכריות וכו'. תנו לראש להתפרע: חתונת ים היא לאו דווקא כחול ולבן, וחתונה רומנטית היא לא רק גוונים אדומים. אתם יכולים להחליט על צבע או שניים בולטים שיובילו את הרעיון, ולהוסיף שלושה-ארבעה צבעים נוספים שיחמיאו לעיצוב הכללי.

לדוגמא : חתונת ים

עיצוב חתונה0007
image via: @meanwhileflorida by design-seeds.com

אם האירוע שלכם בגן פתוח, הסביבה שלכם כבר בהירה ומוארת, ולכן כל מה שאתם צריכים זה להשלים את העיצוב עם נגיעות צבע עדינות-

עיצוב חתונה0008
image via: @auntieclaras by design-seeds.com

עיצוב חתונה0009
עיצוב וצילום: סטודיו ציפורות

ולקינוח:

5. מוצרי הפרינט (המודפסים) – הם למעשה האריזה שעוטפת את הכל. הם הנגיעה האישית של הזוג בפרטים הקטנים. הם מדגישים את אופי החשיבה של הזוג , והם מתאימים לכל אירוע. אם הרכבתם אירוע קונספטואלי, התחילו לבטא את הרעיון, האווירה והצבעים כבר משלב ההזמנה, השתמשו בה על מנת לייצר טיזר לאורחים באשר למה צפוי לקרות באירוע.

ניתן לשלב את הגרפיקה הנבחרת בכל דבר הקשור לאירוע: החל מכרטיסי ההושבה, דרך תגיות לצרכים שונים וכלה במספרי השולחן ,התפריטים והמתנות לאורחים

עיצוב חתונה0016
עיצוב וצילום: סטודיו ציפורות

עיצוב חתונה0011
צילום: מור אלנקווה

עיצוב חתונה0012
עיצוב וצילום: סטודיו ציפורות

עיצוב חתונה0014
עיצוב וצילום: סטודיו ציפורות

עיצוב חתונה0015
עיצוב וצילום: סטודיו ציפורות


עבורינו, כמעצבות גראפיות בסטודיו ציפורות, בניית קונספט ייחודי, יצירתי ובלתי שגרתי בשלבי תכנון הפרויקט הוא בבחינת חוק ברזל. היום המיוחד שלכם נבנה על בסיס חוק זה, תוך דגש על הנאתכם מן התהליך כי הוא שהופך את האירוע לאירוע באמת שלכם.


הכותבות הן ערבה ויינשטיין ונטע עוז מסטודיו ציפורות עיצובים. מעצבות הבית של גן האירועים בת הגלבוע

עקבו אחרינו # באינסטגרם