4 טיפים מנצחים לסידור פרחים DIY

08/01/2017 | מאת: מערכת הבלוג

במשך אלפי שנים האדם השתמש ביופיים של הפרחים כדי לקשט ולהוסיף צבע לסביבתו הקרובה, פרחים הם קישוט מרהיב ביופיו שיצר הטבע בכבודו ובעצמו. סידור פרחים הוא למעשה קומפוזיציה מפרחים וענפים, שמשולבת בתוך ספוג מיוחד. הספוג נותן את הבסיס לסידור וגם מספק את הלחות הדרושה לפרחים. החדשות הטובות הן שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים ליצור סידור פרחים מושקע באופן עצמאי. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת כמו מקצוענים:

1. הכנת מצע לסידור פרחים

הספוג הדרוש לסידור פרחים הוא למעשה מוצר בסיסי, שניתן להשיג בכל חנות פרחים. חשוב לעשות שימוש בספוג ייעודי לסידור פרחים, משום שהוא מעניק את התמיכה הדרושה לפרחים, בכך שאינו רך ואינו גמיש מדי. את הספוג צריך להרטיב במים בטמפרטורת החדר, כאשר המים עורבבו מבעוד מועד עם דשן ייעודי לפרחים. הדשן יאריך את חיי הסידור. הספוג יכול להוות בסיס יחיד לסידור, ומצד שני, אפשר גם להניחו בתוך כלי מעוצב בכל גודל ומכל סוג. אם בוחרים לצרף לסידור גם כלי, צריך לוודא שהפרחים מסודרים בגודל הנכון, ושהכלי לא "גונב את ההצגה" מהפרחים. יש לזכור שבסידור פרחים הדגש מושם על הפרחים עצמם ולא על הכלי שמחזיק אותו.

הוידאו הבא מצוין להסבר ויזואלי של שלב זה.

sfog

2. תכנון ועיצוב סידור פרחים

"סוף מעשה במחשבה תחילה" הוא כלל טוב גם בהתייחס לסידורי פרחים. כשאתם מתכננים סידור, חשוב לבחור מראש את הצבעים ואת הפרחים הנכונים. סידור מוצלח מורכב מפרחים גדולים, פרחים קטנים יותר וירק, שתפקידו העיקרי הוא למלא חללים חסרים בספוג. יש לשלב נכון בין הצבעים של הפרחים שבחרנו. שימו לב, ריבוי צבעים וחוסר סדר בסידור לא צפוי להניב תוצאות טובות. מבחינת שילובי צבעים, הפרחים הלבנים מתאימים בצורה טובה למרבית הצבעים האחרים. גם פרחים מאותו הצבע, אך בגוונים שונים, ירכיבו סידור מושלם. שילובים אפשריים נוספים הם: ורוד וסגול, סגול ורוד וצהוב או ורוד לבן וכחול. חשוב לשים לב לכך שהפיזור בין הצבעים בסידור עצמו אחיד, כלומר יש להימנע מריכוז של צבע אחד בפינה מסוימת של הסידור.

bouquet 1854074 640

3. איך מרכיבים את הסידור?

תחילה יש להרטיב את הספוג המיועד לסידור במים המהולים בדשן. לאחר מכן, יש לגזור את הפרחים לגודל המתאים. חשוב להשאיר גבעול מספיק ארוך כדי שהפרח יישב באופן יציב בסידור, ומצד שני, הגבעול לא צריך לצאת מתוך הסידור. החיתוך מתבצע באלכסון בכדי להקל על החדרתו לספוג.
בשלב ראשון, נכניס לסידור שלנו את הפרחים הגדולים. מומלץ שהפרחים ייכנסו בסדר מסוים בכדי ליצור אחידות. בין הפרחים הגדולים, ייכנסו הפרחים הקטנים, גם הם בסדר קבוע. החללים שיישארו בין הפרחים ימולאו בסופו של דבר על ידי ענפים ירוקים, שיעניקו את המסגרת הירוקה ואת הרעננות לסידור כולו.

summer flowers 1535191 640

4. התאמת סידור הפרחים לסוג האירוע

הייעוד של סידור הפרחים קובע בעצם את העיצוב כולו. סידורי פרחים יכולים לשמש למטרות ולצרכים שונים ואף הפוכים. כך למשל, את הסידורים נפגוש על שולחנות בפאנלים מעונבים של ישיבות קבינט, על שולחנות בחתונות ובאירועים ועל דפנות החופה. בכל מקרה, עיצובו של הסידור ישתנה בהתאם. כך למשל, בסידור שמיועד לשולחן של פאנל או כנס, הגודל של הסידור יהיה קטן יחסית, והפרחים יהיו בצבעים לא בולטים במיוחד, למשל בלבן או בוורוד. לעומת זאת, בסידור שמיועד לעיצוב חופה, הסידור יהיה גדול ובולט, והוא יורכב על פי רוב מפרחים לבנים, אשר מזוהים עם טוהר ועם עולם החתונות בכלל (שמלת הכלה).
גם הבחירה בסוג הפרחים ובצבע שלהם איננה מקרית, והיא נובעת מסמליות הפרח והצבע שלו. כך למשל, פרחים צהובים מזוהים עם עצב, ולכן נפגוש אותם על פי רוב בזרי אבל. ורדים לבנים מזוהים עם טוהר, ולכן הם בולטים בסידורי פרחים לחתונות ובזרים ליולדות. ורדים בצבע אדום מתחברים לעולם התשוקות, ולכן מתאימים באופן מושלם לזר של יום האהבה. חשוב להתאים את סוג הפרח ואת צבעוניות הסידור לסוג האירוע שאליו הוא מיועד.

 

flowers 1139083 640

 

המאמר באדיבות הפרח – חנות פרחים בפתח תקווה

עקבו אחרינו # באינסטגרם